Tuesday, June 26, 2012

Masalah Kesihatan

Petang ni punye entry saja nak meluah perasaan share tentang masalah kesihatan. Lately saya kerap pulak diserang oleh simptom sejuk dan menggigil. Tak tahulah apa punca sebab musababnya..  Seingat saya mula-mula kene serangan ni dulu.. saya tengah dalam bilik mesyuarat. memangla bilik tu sejuk.. tp sejuk yg saya rasa ni tetibe sampai membuatkan badan menggigil2.. pucat, tangan sejuk.. sampai rakan sepejabat tolong hantar ke klinik. lepas tu ade la jarak 2 -3 bulan baru kene serangan yang sama..

Bulan ni kene dah sampai 3 kali pulak.. awal bulan hari tu dah kene. tp sib baik awal dpt rasa, trus makan paracetamol.. alhamdulillah dpt recover sket tak lah sampai terbaring di opis.. kali kedua kene mase dlm kereta dgn family.. smpai tanye kat hasben ade kuatkan aircond ke.. jawapannya takde.. hmm.. dah agak.. mesti nak jadi lagi.. tp saya gagahkan diri.. alhamdulillah x tumbang..

Hari ni kene lagi serangan waktu lunch hour dlm opis.. tgh layan fb tetibe rase sejuk tgn, bdn dh stat gigil sket2.. sib baik kengkawan ade bekalan paracetamol.. nak tak nak terpaksa telan.. hai.. rasa2 macam drug addict plak saye ni.. time dtg serangan tu, amik dadah (paracetamol).. bolehla recover...
rakan sepejabat ramai yg suggest buat full blood screening test.. hmmm.. takut la pulak... nanti ape la resultnya.. mane tau mmg -ve ke.. hukk.hukkk.. sedey lak...

Tadi kuatkan hati gak call Pathlab n Gribbles. Gribbles kat Bangi senang nak gi, tp kene ade recomendation doc x leh walk in. Pathlab lak bercintooo nak g kat depan South City Plaza nunnn.. Last² call Azzahra je la tanye prosedur.. Ingatkan leh buat anytime.. rupanya kene puasa dari malam.. pastu pagi soknya trus wat test.. Sehari 2 ni x dptla nak buat test sbb jadual kerja dah pack. Nanti kalau dah pegi saya share ye result.. Err.. nak share kee...


No comments: